مایکل فلپس اسطوره شنا جهان

اگر اهل شنا و ورزش باشید قطعا اسم مایکل فلپس رو شنیده اید.

مایکل فلپس متولد سال ۱۹۸۵ و دارنده ۲۸ مدال المپیک در ادامه به بررسی سوابق ورزشی و زندگی حرفه این این ابر ورزشکار میپردازیم.

سابقه المپیکی مایکل فلپس:

وی بیشترین تعداد مدال در المپیک را کسب کرده.

المپیک ۲۰۰۴ آتن : ۶ طلا و ۲ برنز

المپیک ۲۰۰۸ پکن : ۸ مدال طلا

المپیک ۲۰۱۲ لندن : ۴ طلا و ۲ نقره

المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو : ۵ طلا و ۱ نقره

در هر ۴ دوره به عنوان موفق ترین ورزشکار المپیک معرفی شد.

نکته جالب در مورد این ورزشکار این هست که وی در سال ۲۰۱۲ یکبار اقدام به بازنشستگی کرد اما مجدد در سال ۲۰۱۴ به اردوی تیم ملی بازگشت و توانست در المپیک ۲۰۱۶ شش مدال نصیب خود و کشور آمریکا کرد.

 

زندگی ورزشی مایکل :

مایکل در سال ۲۰۰۸ اقدام به تشکیل انجمن فلپس کرد. هدف وی از اینجاد این انجمن دعوت مردم به ورزش و زندگی سالم تر بود.

شروع زندگی حرفه ای و مسابقه ای مایکل از ۱۰ سالگی بود که توانست در رشته ۱۰۰ متر پروانه مدال کسب کند و اولین حضور بین المللی و حرفه ای وی در سال ۲۰۰۰ بود که وی با ۱۵ سال سن در المپیک شرکت کرد و توانست رتبه ۵ را کسب کند.

در سال ۲۰۰۸ به سبب موفقیت های متعدد در المپیک خبرنگاران و مطبوعات به وی تهمت استفاده از دارو های انرژی زا را زدند که پس از آزمایش جواب آن منفی شد و فلپس تبرئه گردید.

فیزیک بدنی فلپس :

اگر به فلپس بگیم چقر بد بدن خیلی چیز پرتی رو نگفته ایم. بالا تنه وی بسیار باریک، بلند و کشیده هست. اگر فلپس دو دست خود را باز کند از این سر انگشت تا سر انگشت طرف دیگر بدن وی چیزی بالغ بر ۲۰۱ سانتی متر هست و این در حالی است که طول قد مایکل فقط ۱۹۳ متر است.

متخصصان فیزیک بدن میگویند نوع آناتومی پای فیلپس به سبب کوتاهی و انعطاف بیش از حد مفاصل مچ و همچنین طول کف پای ۵۳ متری سبب می شود که هنگام حرکت در آب بسیار سریع تر از حالت عادی نیروی به سمت شما وارد کند.

مهم ترین عامل موفقیت مایکل بعد از آناتومی خاص بدنش

فلپس بعد از کسب مدال در سال مورد توجه ویژه قرار گرفت و از ۱۱ سالگی با مربی خودش یعنی Bob Bowman آشنا شد. به گفته خود فلپس باب یکی از بهترین مربی های دنیا هست و انقدر نظم و دقت در کارش داره که باعث شده به موفقیت های زیادی برسه. اگر بخوایم یخورده در مورد باب بیشتر صحبت کنیم باید به این اشاره کنیم که وی ابتدا در سال ۲۰۰۰ مربی دانشگاه ایالتی فلوریدا بود و بعد از آن به دانشگاه میشیگان رفت و چند سالی آنجا بود سپس به عنوان مدیر در مجموعه آبی بالتیمور فعالیت کرد و سپس به عنوان مربی ورزشی در دانشگاه آریزونا استخدام گردید. در تمامی این سال ها فلپس به عنوان دستیار در کنار باب بود.

زندگی پس از بازنشستگی فلپس

فلپس در سال ۲۰۱۶ ازدواج کرد و دارای سه فرزند پسر شد.

وی در حال حاضر در یکی از محله های گران قیمت آریزونا ساکن هست و همچنان همراه با باب مربی شنای تیم شیاطین آریزوناست.

 

 

گالری تصاویر مایکل فلپس

[huge_it_gallery id=”103″]

 

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *